Celkem dlouhá zimní přestávka a touha po vysílání
mě přinutila se zúčastnit belgického UBA kontestu. A jelikož náš
radioklub OK 1OUE je dočasně úplně mimo provoz z důvodu vytopení
vodou ze střechy ze zamrzlého okapu, tak jsem sebral odvahu a
vyrazil na kotu Krašov JN69NX. Míra OK1WIP měl ještě nějaké
povinnosti a na Krašov se mnou jet nemohl...V sobotu po obědě
jsme vše potřebné (IC756PRO + PA +dipól+stožárky+PC) za vydatné
pomoci Míry nanosili do auta a já vyrazil osamocen směr Krašov.
Věděl jsem, že nemá být úplně hezké počasí a že by mohlo
sněžit a do toho má foukat silný vítr. V Plzni těmto jevům
nic nenasvědčovalo, ale jak jsem se pomalu přibližoval k cíli
a zároveň přibývaly výškové metry, tak se situace výrazně
horšila. I na hlavním tahu Plzeň-Vary leželo místy 20cm
nafoukaného sněhu a jízda tak byla přes silný vítr nepříjemná.
Říkal jsem si, jak to asi bude vypadat na silnici třetí třídy
ve výšce přes 700 m.n.m., která vede k našemu vysílacímu
pracovišti. Dojel jsem do Bezvěrova a odbočil jsem z hlavní
silnice na okresku. Situace opravdu nic moc...podřadil jsem za tři
a začal uhánět po úzké zafoukané silnici, kde zbylo místo
sotva na jedno auto. Říkal jsem si, hlavně nezastavit, protože to
už bych se pravděpodobně nerozjel. Místy byly sněhové jazyky
do výšky kolen, ale přední nárazník auta statečně tyto překážky
rozrážel za občasného podivného zvuku, jak jsem dřel podlahou
o nafoukaný sníh. Úspěšně jsem dojel až na místo...ale
ejhle, jaksi nebylo kde zaparkovat. Takže nazout boty po kolena,
rukavice prostě kompletní zimní výbavu, jako bych jel do Himalájí.
Postupně jsem se probrodil místy metrovou vrstvou nafoukaného prašanu
až k buňce, kde jsem okamžitě zapnul topení, protože teplota
uvnitř byla na bodu mrazu. Vzal jsem z buňky lopatu a
šel vyházet místo pro zaparkování. Netušil jsem, jak moc to dá
práce, ale po necelých dvou hodinách se mi podařilo i auto
odstranit z cesty. Za tu dobu neprojelo ani jedno auto, natož nějaký
pluh :) Když jsem zaparkoval a začal nosit věci do buňky, tak už
bylo po 17 hodině a začalo se stmívat. Nejvíce jsem proklínal
koncový stupen s 3xRE025 o váze 28kg a zařekl jsem se, že příště
zkusím vyrobit lehoučký tranzistorový KV PA se spínaným
zdrojem...Vše připraveno a již za tmy jsem dokončil stavbu antény
- dipólu ve 12m nad zemí. Zapínám rádio, instaluji deník a nalévám
velkou sklenici rumu...Závod už je samozřejmě několik hodin v
plném proudu a konkurence už má veliký náskok. Dám se do CQ a
po pár spojeních volá Míra OK1WIP a dává mi číslo o 70 QSO vyšší.
No nic, to stáhnu. Rozjel se pěkný pile-up a já si užívám
nerušeného pásma, kdy se dají číst i ty nejslabší
stanice....Balzám na uši, který z Plzně ani z Kraslic neznám. První
hodina 70QSO a druhá okolo 110 mi říká, že to stálo za tu námahu.
Po třech hodinách zjišťuji, že už mám víc jak Míra a tak
rozjíždím opět RUN. Mezi tím už se blíží půlnoc, sem tam
zavolá nějaký jednobodový Američan, ale i to se počítá. Po půlnoci
si dávám na tři hodinky pauzu, protože už není téměř koho dělat.
Jdu obhlédnout situaci, venku pořád fouká silný vítr a navíc
hustě sněží. Doufám, že tu nebudu muset zůstat do jara...Ráno
dokončuji závod na 437QSO jen na 80m a i bodově to celkem ujde.
Podle odhadu by to mohlo stačit na 1-3 místo v Evropě a já
pomalu začínám po úspěšném závodu balit. Venku 20cm nového
prašanu, ale už alespoň nafouká. Kolem oběda usedám
do auta a opět jedu rozrážet cestu v nafoukaném sněhu. Naštěstí
je poznat, že chvilku předemnou projelo auto se sněhovými řetězy
a že se mi daří držet se v jeho stopě. Za hodinku opatrnější
jízdy jsem doma a dávám si teplý oběd od mojí přítelkyně Peťulky
OK1YL.
Po závodě: V úterý jsem přemluvil Jindru
OK1UGI, že by nebylo špatné opět jet na Krašov na Nordic
aktivity na 144MHz. To jsem ale netušil a myslím, že ani Jindra v
jaké peklo a skutečný NORDIC se zvrtne stavění stožárku na Krašově. Vítr silou
vichřice, silné sněžení, opět vyházení místa pro zaparkování...Během
dvou hodin, co jsme strávili na Krašově se cesta i přístupová
cesta k buňce téměř zavřela a nezbývalo mnoho a v jednom místě
jsme se jen taktak protáhli kolem nové dvoumetrové závěje.
Cesta zpět znamenala modlení se, abychom někde neuvázli, protože
byla opravdová "bílá tma" s viditelností do 10m a silný
boční vítr, který se neustále snažil vytlačit auto z cesty. A
všude 20-50cm sněhových jazyků a na návětrné straně reálným
odhadem při kraji silnice až dvoumetrové závěje. Jen bravurní
jízda Jindry s Felícií s dobrým zimním obutí nám umožnila
prorazit až na hlavní silnici. Ten den jsme byli určitě poslední
auto, co projelo, protože chvilku na to se cesta úplně zavřela...
|